Johanna Ehnvik

Johanna Ehnvik

tisdag 10 juli 2012

Blandade skönhetstips!

Fettigt hår
Tänk dig att ditt hår är fettigt på morgonen och du ska till skolan, du har inget torrschampoo hemma och du hinner inte duscha. Då kan man faktiskt ta lite vanligt vetemjöl och lägg i hårbotten, kamma ut och håret ser genast bättre ut! 

Len kropp

Ett tips för hela kroppen, är att smörja in sig med babyolja efter en dusch, eller häll några droppar babyolja i badkaret när du badar. Det sägs att man märkar efter en vecka att huden blivit len och den ser fräschare ut, detta ska jag testa! :D

Hemma gjort
Vill man inte springa till affären och använda sig utav köpta produkter kan man ju faktiskt göra egna skönhetsprodukter. Tex så kan du mosa jordgubbar och använda som ansiktsmask, blandad socker och babyolja blir en superbra skrubbkräm för torra händer och fötter och öl är ju super att ha i håret ;) 


Lite sådär blandat! 
Den här hud lotion är riktigt bra! 

Jag använder denna underbara Body lotionen, efter varje gång jag duschat. Nu är det ju sommar, så man visar mycket ben osv, så jag rakar dom varje gång jag duschar. Och efteråt använder jag aaaalltid denna ovanför!)och vanlig lotion också) Den luktar så otroligt gott och gör så att huden inte känns torr, utan len och smeker man handen på benet efteråt så bara viiisshh glider handen, haha!  Man hittar denna nog överallt där man kan köpa sånt här, Kicks tex. Jag vet inte riktigt vad den kostar faktiskt.


Skriver mer tips någon annan dag! Vet inte riktigt vad jag ska skriva om haha! Men jag hittar nog på något^^ 


Puss Johanna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar